Thursday, April 16, 2009

"CARAVANA CLIMEI" A POPOSIT IN WESTGATE PARK

Joi, 9 aprilie 2009, WWF si WNS Romania au adus "Caravana Climei” in WestGate Business Park din Bucuresti.
Prin aceasta campanie ne-am propus sa informam angajatii care isi desfasoara activitatea in acest parc de birouri cu privire la schimbarile climatice si optiunile pe care le au pentru a adapta un comportament prietenos cu mediul.
La standul special amenajat, peste 100 de rezidenti WestGate Park au discutat cu reprezentantii WWF si WNS Romania despre produse cu un consum de energie redus, energii alternative, tehnologiile hibrid etc. si le-au oferit materiale informative cu privire la incalzirea globala.
De asemenea, vizitatorii au putut testa echipamente demonstrative ca jucarii care functioneaza pe energie eoliana, bicicleta electrica sau masina hibrid Toyota Prius.

Infiintata in anul 1961, WWF este cea mai importanta organizatie internationala care deruleaza proiecte pentru conservarea naturii in peste 100 de tari. Misiunea WWF la nivel global este sa construiasca un viitor in care oamenii traiesc in armonie cu natura.

"Prin intermediul campaniei ,,Caravana Climei”, dorim sa le aratam oamenilor beneficiile pe care le presupune folosirea tehnologiilor si produselor cu consum redus de energie sau a celor care functioneaza cu energie alternativa. Totodata, incercam sa demonstram ca exista lucruri simple pe care le putem face pentru mediu si care, in plus, ne ajuta sa economisim si bani. De exemplu, schimbarea becurilor clasice cu cele economice nu reduce doar consumul de energie si emisiile de dioxid de carbon, ci si factura la curent. La fel, instalarea unor sisteme de incalzire pentru casa care presupun un consum redus de energie aduce în timp un beneficiu financiar. La evenimentul din West Gate Business Park am avut ocazia sa intram in contact cu un public tanar si entuziast, fiind placut surprinsi de interesul participantilor la Caravana Climei pentru protectia mediului si pentru metodele de economisire a energiei. Stim insa ca nu putem schimba comportamentul oamenilor doar cu un singur eveniment, de aceea ne dorim sa revenim in West Gate Business Park si sa intarim mesajele noastre cu privire la responsabilitatea si grija fata de mediu.” (Ioana Busila, WWF Marketing Officer)

Spamul dauneaza grav mediului!

  • Mesajele nesolicitate primite pe e-mail (spamurile) nu sunt numai enervante sau cauzeaza pierderi, ci contribuie si la deteriorarea mediului, se arata intr-un raport intocmit de compania de consultanta ICF International pentru compania producatoare de antivirusi McAfee.
  • "Pentru fiecare mesaj spam transmis, 0,3 grame de dioxid de carbon ajung in atmosfera”, a declarat directorul de cercetare pe securitate al McAfee, Dave Marcus. Cum se ajunge la asta? Anul trecut au fost transmise 60.000 de miliarde de mesaje nesolicitate, potrivit McAfee.
  • Acestea reprezinta, potrivit calculelor Microsoft, 97% din totalul mesajelor trimise prin intermediul e-mailului. Pentru transmiterea acestor mesaje, au fost necesari 33 de miliarde de kilowati, altfel spus, consumul mediu anual de energie electrica al 2,4 milioane de case.
  • Mai mult, emisiile de carbon implicate de producerea acestei cantitati de electricitate echivaleaza cu cele ale 3,1 milioane de masini, care consuma 2 miliarde de galoane de combustibil. Cel mai mare volum de mesaje nesolicitate primite de un utilizator se inregistreaza in Rusia, urmata de Brazilia si Turcia.
  • In Romania, peste 75% dintre mesajele electronice primite de un utilizator de e-mail sunt nesolicitate, potrivit datelor Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM). Cele mai multe spamuri primite de romani sunt reclamela medicamente, iar multe dintre ele sunt insotite de diferite programe.
(SURSA: Evenimentul Zilei)